- Predstavitev projekta:
I-šola je eksperimentalni projekt podprt z evropskimi sredstvi, v katerem sodeluje 22 osnovnih šol, vrtci in dve srednji šoli, dva evalvacijska partnerja (FNM, FF) in štirje zunanji partnerj (ZRS Bistra Ptuj, Inovatio, A1). Delovanje projekta koordinira konzorcij projekta, ki je sestavljen iz ekipe ravnateljev OŠ Hajdina, OŠ Podlehnik, OŠ Juršinci in Gimnazije Murska Sobota.
- Cilj projekta je smiselno in učinkovito razvijati digitalne kompetence v šolstvu, predvsem znotraj pouka pri učencih ter reševati izzive na področju razvoja digitalnih kompetenc.
- Inovativni oddelki naše šole:
- v šolskem letu 2023-24: 3.a in 3. b ter 6.a
- v šolskem letu 2024-25: 1.a, 2.a in 2.b, 6.a
- Inovativna skupina:
- ravnatelj, računalnikar, pomočnica ravnatelja, razredničarke 1., 2. r in 3. razreda
- Projektna skupina:
- vsi učitelji, ki poučujejo v inovativnih oddelkih
- Dejavnosti projekta, s katerim želimo doseči zastavljeni cilj so:
- usposabljanja in izobraževanja ter vzpostavitev podpornega šolskega okolja za učinkovito rabo digitalne tehnologije; i-srede za izobraževanja, i-četrtki srečanja za koordinatorje.
- vzpostavljanje učečih se skupnosti za razvoj digitalnih kompetenc, ki bodo lahko pridobljeno znanje in izkušnje prenašale na ostale vzgojno-izobraževalne zavode,
- priprava interaktivnih učnih načrtov, orodij za samopreverjanje digitalnih kompetenc, ostalih digitalnih gradiv in primerov dobre prakse; grozdi šol – srečanja.
- prenos znanj in širjenje digitalne kompetentnosti v celotnem vzgojno-izobraževalnem sistemu; hospitacijske ure, delavnice na konferencah.
- Opravljeno delo v prvi polovici trajanja se v naši šoli izkazuje z opravljeno anketo in analizo stanja glede opremljenosti šole, nivojem znanj in kompetenc učiteljev ter ustaljene prakse dela na področju načrtnega razvijanja digitalnih kompetenc pri učencih. Na osnovi posnetka stanja so bili izbrani inovativni oddelki ter načrt dela, kako premišljeno vpeljevati strategije dela in poučevanja podprta z digitalno tehnologijo. Oblikoval se je dokument KONCEPT RAZVIJANJA DIGITALNIH KOMPETENC UČENCEV z namenom sistematično zajeti vse razrede in vsa predmetna področja ter opredeliti primerne vsebine iz učnega načrta za doseganje višjih standardov znanja z digitalno tehnologijo ter hkrati sistematično razvijati vse opredeljene digitalne kompetence po DigComp 2.2
Za delo z učenci pri pouku smo do sedaj pripravili in objavili 13 vzorčnih učnih scenarijev za naslednje razrede in predmete:
- 1. razred SPO Opismenjevanje,
- 2. r SPO Živa bitja in življenjska okolja,
- 2. r LUM Primarne in sekundarne barve,
- 3. r SPO Rastem in se razvijam, Opis živali
- 5. r GOS Osebni podatki, Gospodar svojega časa,
- 6. r GOS Bivanje in okolje,
- 6. r SLJ Vrste besedil, Kreativno pisanje, Filmska vzgoja
- 7. r MAT Odstotki
- 8. r MAT Računski izrazi.
VUSi razvijajo po eno izbrano digitalno kompetenco: Sodelovanje z uporabo digitalnih tehnologij, Skrb za zdravje in dobrobit, Prepoznavanje vrzeli s pomočjo digitalnih tehnologij, Razvijanje digitalnih vsebin, Varna raba interneta; Varovanje osebnih podatkov in zasebnosti.
Izvedene so bile 3 hospitacijske ure v inovativnem 6. r pri uri GOS s poudarkom na razvoju dig.komp. KOMUNICIRANJE in SODELOVANJE, v 5.b r z dig.komp. ZDRAVJE IN DOBROBIT ter 8. r v nivojski skupini z namenom razvoja dig.komp. PREPOZNAVANJE VRZELI V ZNANJU Z DIG. TEHNOLOGIJAMI.
- Načrtovane aktivnosti
Inovativna skupina se je udeležila srečanju grozda šol v OŠ Juršinci ter prevzela nalogo organizacije naslednjega srečanja v marcu 2025.
V mesecu januarju in februarju bodo potekale hospitacijske ure ter pedagoška konferenca z delavnico izbrane digitalne kompetence za učitelje.
Z obveščanjem o delu, urami hospitacij, delavnicami za učitelje, primeri dobrih praks želimo motivirati učence in učitelje za uporabo digitalnih naprav v namene učenje, poučevanja, raziskovanja, sodelovanja in reševanja problemov ter izzivov.
Dornava, 23. 12. 2024 Zapisala koordinatorka i-šole: Vanja Zebec